sakura

Saturday 9 March 2013

VITAMIN C 1000 MG PAHANG PHARMACY



VITAMIN C 1000 MG : PAHANG PHARMA
Vitamin C Organik Terbaik Di Pasaran
1 BOTOL ( 100 BIJI ) RM65
30 BIJI RM30
HARGA TAK TERMASUK POSTAGE

Fungsi Vitamin C yang paling terkenal ialah membantu pembentukan kolagen, iaitu bahan protein yang mencantum/mengikat sel-sel. Ia penting bagi pembaikan semula dan pertumbuhan tisu, sel, gusi, pembuluh darah, tulang dan gigi. Vitamin C mempercepatkan pemulihan luka, melecur dan gusi berdarah. Penyembuhan selepas pembedahan menjadi lebih cepat dan efektif dengan pengambilan Vitamin C yang tinggi.

Vitamin C juga merupakan antioksidan yang menolong mengeluarkan toksin dalam darah dan amat berkesan dalam mengurangkan tanda2 penuaan pramatang. Ia juga berperanan menghalang jangkitan, serangan virus dan bakteria serta mengurangkan kesan alergi. Bagi perokok, pengambilan Vitamin C membantu menghapuskan keracunan nikotin.
VIT C PAHANG PHARMA (1000mg)
*Antara Vit C Organik terbaik di pasaran
*kelulusan National Pharmaceutical Control Bureau.
* NO KKM : MAL06051404X



• Vitamin C dgn ketinggian 1000mg setiap capsule sama seperti kita inject vit c dalam badan untuk whitening.

• Kebaikan produk ni kita tidak perlu sakit kena cucu jarum hanya telan dengan air sahaja dan mengandungi antioxidant yang tinggi dan baik untuk kecantikan kulit.

• Secapsul 500mg bersamaan dengan 10 x biji oranges, 1000mg bersamaan 20 x biji oranges dan hanya pengedar sah sahaja yg boleh jual.

• Sangat bagus untuk kulit muka dan seluruh badan..akan kelihatan cerah berseri,putih dan mulus

• Sesuai untuk wanita dan lelaki,umur 12 tahun keatas

• Sesuai untuk ibu mengandung

• Sesuai untuk ibu yang menyusukan baby(air susu akan banyak)

• Sesuai diambil ketika period

• Memudarkan parut2 dimuka dan badan.

• KKM approve

• 100% halal
 PENDAFTARAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

Vitamin C membantu dalam penghasilan kolagen secara semulajadi dalam badan iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat.Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat. 


Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisma kolesterol iaitu pembentukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itulah mereka yangmenghidap darah tinggi amat digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan stroke dan jantung tersumbat.


Detoksifikasi. Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksik menjadikan ianya tidak bahaya pada buah pinggang dan dapat dinyahkan daripada badan dengan lebih mudah melalui urin atau peluh. Mereka yang merokok patut menjadikan vitamin C sebagai kawan baikkerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.



Vitamin C juga berperanan dalam pengeluaran hormone antistress dan interferon (hormone fungsi imun). Mengikut doctor Bruce Miller, the more you stress the more you need vitamin C. Kita tahu bahawa stress boleh memusnahkan vitamin C dan oleh kerana kekurangan vitamin C sistem keimunan kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.

Penyakit skurvi adalah akibat kekurangan vitamin C. Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan vitamin C. Jelas sekali vitamin C adalah umpama gam yang melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan kita tidak mudah koyak atau terluka.

Mereka yang sedang sakit adalah disarankan mengambil vitamin C pada dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan,Kita digalakkan mengambil buah-buahan dan sayur-sayuran lima kali sehari. Namun kekangan masa dan tekanan kehidupan masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak keluar melalui air kencing.









JOIN GROUP FB : http://www.facebook.com/groups/267895069951459/
Untuk ketrangan lanjut atau pembelian
sila Call@msg ke number phone:-
013-3787624 - HusNa

No comments:

Post a Comment